27 - 28
OKTOBER 2021
26/08/2021

Vanuit een moderne benadering van productontwikkeling die gericht is op de visie van de consument, kunnen voedings- en ingrediëntenbedrijven met meer succes producten op de markt brengen, weet Charlotte Boone van het adviesbureau Alice down the rabbit hole. Het draait om co-creatie.

26/08/2021

“Probeer samenwerkingen op te zetten waardoor nieuwe biologische ketens ontstaan”, is het advies van Alexander Claeys van Bioforum aan de bedrijven die deze voedingsmarkt op willen. “Dit geldt natuurlijk ook voor bedrijven die hun positie willen versterken.” Wat zijn de kansen en de bedreigingen?

26/08/2021

Brenntag versnelde de afgelopen jaren zijn evolutie van distributeur tot partner van voedingsbedrijven.

26/08/2021

“Consumenten zijn zich meer bewust van voedingswaarden, maar willen ook met plezier en smaak eten”, zegt David Landau van Food Ingredients Technologies. “Minder zout en suiker in de producten bijvoorbeeld, mag niet ten koste gaan van de smaak.”

26/08/2021

“Samen met onze klanten zoeken we uit wat zij echt nodig hebben voor hun productontwikkeling”, zegt Hendriek Bazyn, manager business unit Chocolade bij Fuji Oil. Deze leverancier ontwikkelde bijvoorbeeld een gezonder vet, Redusat, dat geen negatief effect heeft op de textuur en de smaak van het originele product.

08/06/2021

Inspelend op de behoeften van de markt richt Ingrizo zich steeds meer op natuurlijke en duurzame ingrediënten voor gezonde voedingsproducten. “We werken mee aan de Europese Green Deal”, zegt Geert Feys, oprichter en directeur van dit bedrijf.

31/05/2021

Belgische chocolade is wereldwijd vermaard om haar kwaliteit. In België zijn dan ook enkele van de grootste chocoladeproducenten ter wereld gevestigd. Kwaliteit begint bij de kwaliteit van de grondstoffen.

19/05/2021

Steeds vaker kiezen consumenten voor een vegetarisch of veganistisch dieet. Zij doen dit vanuit ethische, ecologische of gezondheidsoverwegingen. De Hoge Gezondheidsraad publiceerde in april dit jaar een uitgebreid advies over vegetarische voeding.

04/05/2021

Onze missie is voedingsbedrijven ‘future proof’ te maken in een snel veranderende consumentenmarkt”, benadrukt verkoopdirecteur Carl Vandermeulen van Snick Euroingredients. Innovaties komen best tot stand dankzij partnerships.

21/04/2021

In het bijzonder door de uitzonderingen en aparte wetgeving voor bepaalde additieven. Voedingsproducenten ontkomen doorgaans niet aan het gebruik van additieven bij de productie van hun voedingsmiddelen. Deze stoffen zijn nodig voor diverse technologische functies in het product, zoals het verbeteren van de houdbaarheid, kleur, textuur of stabiliteit.

13/04/2021

Het populaire en bijzonder succesvolle vakevenement Intrafood bestaat reeds 14 jaar en blijft verder groeien. Via deze gloednieuwe newsletter zullen voedingsindustrie-verantwoordelijken ook buiten de beurs geïnformeerd worden over interessante nieuwe producten, awards, innovaties, meningen van experts en trends op gebied van ingrediënten voor de voedingsindustrie.

05/04/2021

De gloednieuwe Intrafood Nieuwsbrief omvat een breed spectrum aan actuele topics en trends in de voedingsindustrie, alsook nieuwe producten en projecten van voedingsindustrie-verantwoordelijken :

Intrafood brengt sectornieuws via een maandelijkse nieuwsbrief

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.

Noodzakelijke cookies (zijn nodig voor de correcte werking van de website)


Enkel geselecteerde cookies accepteren | Instellingen wissen