27 - 28
OKTOBER 2021
25/10/2021

Co-creatie van verpakken en het uitbesteden van (om)verpakken en logistiek zijn belangrijke trends in de voedingsindustrie, zegt Chris Mullie van Barias. Recent is zijn bedrijf verkozen tot onderneming van het jaar.

25/10/2021

Als leverancier van onder andere paneermeel is het belangrijk in te spelen op de gezondheidstrends, zegt commercieel directeur André Vink van De Korrel Beheer.

25/10/2021

Tijdens de Intrafood beurs is er op 27 oktober een seminarie over de Eiwittransitie. Deskundigen belichten de onderwerpen vanuit verschillende invalshoeken.

25/10/2021

Tijdens de Intrafood beurs is er op 28 oktober een seminarie over Duurzaam Aankopen. Deskundigen belichten de onderwerpen vanuit verschillende invalshoeken

12/10/2021

“Belangrijk is dat voedingsbedrijven hun producten niet anders voordoen dan ze zijn. Wees eerlijk over de samenstelling en misleidt de consument niet door voedings- en gezondheidsclaims”, zegt Elif Stepman van foodwatch.

12/10/2021

“De vraag naar kant-en-klare zanddeeg taartbodems op maat groeit snel”, zegt zaakvoerder Alex De Langhe van Sablé Breton Bakery. “We passen desgewenst ook de receptuur aan de wensen van de klant, mits deze verwerkbaar is onze bakkerij.”

12/10/2021

Uit onderzoek van UCLL en KU Leuven blijkt dat consumenten bij het inschatten van hoe (on)gezond een voedingsproduct is, meer belang hechten aan de Nutri-Score dan de voedingswaardetabel op de verpakking.

12/10/2021

Dossche Mills herlanceert FLINN als merknaam voor haar fysisch behandelde bloemsoorten. Het familiebedrijf, opgericht in 1875, zet in op duurzaamheid.

12/10/2021

“Steeds meer voedingsbedrijven kopen mediterrane ingrediënten rechtstreeks bij de leveranciers”, zegt Richard Peper van foodbroker Don Pepe. “De importeur/distributeur slaan de voedingsbedrijven over. Dat scheelt in de kosten, maar dat niet alleen.”

26/08/2021

Vanuit een moderne benadering van productontwikkeling die gericht is op de visie van de consument, kunnen voedings- en ingrediëntenbedrijven met meer succes producten op de markt brengen, weet Charlotte Boone van het adviesbureau Alice down the rabbit hole. Het draait om co-creatie.

26/08/2021

“Probeer samenwerkingen op te zetten waardoor nieuwe biologische ketens ontstaan”, is het advies van Alexander Claeys van Bioforum aan de bedrijven die deze voedingsmarkt op willen. “Dit geldt natuurlijk ook voor bedrijven die hun positie willen versterken.” Wat zijn de kansen en de bedreigingen?

26/08/2021

Brenntag versnelde de afgelopen jaren zijn evolutie van distributeur tot partner van voedingsbedrijven.

Intrafood brengt sectornieuws via een maandelijkse nieuwsbrief

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.

Noodzakelijke cookies (zijn nodig voor de correcte werking van de website)


Enkel geselecteerde cookies accepteren | Instellingen wissen