30 SEPTEMBER &
1 OKTOBER 2026

EIGENTIJDSE PRODUCTEN VOOR EEN VERANDERENDE MARKT

Nieuws

EIGENTIJDSE PRODUCTEN VOOR EEN VERANDERENDE MARKT

25/10/2021

Als leverancier van onder andere paneermeel is het belangrijk in te spelen op de gezondheidstrends, zegt commercieel directeur André Vink van De Korrel Beheer.

Als leverancier van onder andere paneermeel is het belangrijk in te spelen op de gezondheidstrends, zegt commercieel directeur André Vink van De Korrel Beheer.

 

“De groeiende aandacht van de consument voor gezondere voeding is voor De Korrel Beheer een belangrijke trend, waar het bedrijf met verschillende producten op inspeelt”, zegt André Vink. Hij verwijst hierbij naar een gamma clean label paneermeelproducten, zonder kunstmatige kleurstoffen.  “Ook  hebben we nu 100% volkoren paneermeel.”

 

 

Naast paneermeel levert het Nederlandse bedrijf coating solutions, producten op het gebied van taste en functional blends voor de vlees-, vis- en pluimveeverwerkende industrie en de aardappelindustrie.

 

Het Nederlandse bedrijf produceert naast een aantal handelsproducten  haar producten zelf. Het bedrijf heeft IFS, GMP+ en Riskplaza+ en beschikt over een eigen R&D-afdeling waar specialisten samen met de klant nieuw recepturen ontwikkelen.

 

 

Oven en airfryer

Relatief nieuw is ook een speciaal assortiment  coatings voor de groeiende markt van snacks die thuis niet gefrituurd worden, maar uit gezondheidsoogpunt verhit worden in de oven of airfryer.  Omdat de bereiding en de verwerkingstijd anders is dan bij frituren zijn aangepaste coatings nodig. “Deze coatings zijn geschikt voor reguliere batter- en paneerlijnen”, weet de Vink.

 

 

Vegetarische producten

Vegetarische producten zijn ook voor De Korrel Beheer een belangrijke groeimarkt. Veel bedrijven zijn aan het transformeren van traditionele vleesproducten naar hybride en vegetarische producten “Wij bieden hier diverse oplossingen voor op het gebied van smaak en textuur”, besluit de commercieel directeur.

 

Gerelateerd nieuws

23/06/2025

“Het is aangeraden om altijd een kritisch oog te blijven hebben voor je eigen producten en deze aan te passen aan de noden van de tijd indien gewenst”, benadrukt Marijke Adriaens van diepvriesbedrijf Fribona. “Voor de consument blijft smaak het belangrijkst. Bijsturen naar vooral een lekker en goed uitziend product is primordiaal.” Naast CEO is...

23/06/2025

Wetenschappers van KU Leuven ontdekten hoe olie snacks binnendringt tijdens en na het frituren. Recente onderzoeksresultaten wijzen op geavanceerde frituurtechnieken die de olieabsorptie verminderen, evenals innovatieve methodes om de olie-opname tijdens het afkoelingsproces te beperken. Hierdoor kunnen gezonde snacks worden ontwikkeld zonder...

23/06/2025

Voedingsbedrijven richten zich tegenwoordig op een breder scala van consumentengroepen. Volgens Julian Mellentin van New Nutrition Business, tijdens een event van Fenavian, biedt deze strategie aanzienlijke mogelijkheden om in te spelen op de diverse gezondheidsbehoeften en interesses van de consument. “Consumenten genieten van zowel dierlijke...

23/06/2025

Met steun van financiële partners lanceert Start it @KBC het acceleratorprogramma Scale it Agro voor scale-ups met duurzame en innovatieve landbouwoplossingen voor de bedrijven in de land- en tuinbouwsector. Kjell Clarysse, programmadirecteur Scale it Agro, legt een en ander uit.

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.