25-26 SEPTEMBER 2024

2021 JAAR VAN PLANTAARDIGE VOEDING

Nieuws

2021 JAAR VAN PLANTAARDIGE VOEDING

04/05/2021

Onze missie is voedingsbedrijven ‘future proof’ te maken in een snel veranderende consumentenmarkt”, benadrukt verkoopdirecteur Carl Vandermeulen van Snick Euroingredients. Innovaties komen best tot stand dankzij partnerships.

“Onze missie is voedingsbedrijven ‘future proof’ te maken in een snel veranderende consumentenmarkt”, benadrukt verkoopdirecteur Carl Vandermeulen van Snick Euroingredients. Innovaties komen best tot stand dankzij partnerships. Vertrouwen en integriteit zijn de basisvoorwaarden. “Meedenken met onze klanten in de voedingsindustrie en aanvoelen wat ze nodig hebben, vereist technische kennis en expertise. Onderzoek en ontwikkeling zijn de krachtige motor van onze toekomst. Onze voedingstechnologen slagen er in om creatieve, conceptuele en innovatieve oplossingen te bieden op maat”, weet de verkoopdirecteur. “Snick Euroingredients is een totaalleverancier. Een voordeel van het brede ingrediëntengamma is onze wendbaarheid.”

 

Marktontwikkelingen

“2021 gaat de geschiedenisboeken in als het jaar waarin plantaardige voeding definitief ingang vond bij het grote publiek”, vervolgt Vandermeulen. “Plant-based producten worden niet langer alleen door vegetariërs of veganisten gekocht, maar steeds meer door flexitariërs.” Uit marktonderzoek blijkt dat consumenten om diverse redenen voor deze producten kiezen. Flexitariërs laten zich vooral leiden door gezondheidsmotieven, maar ook door behoefte aan variatie in het eetpatroon. Vegetariërs en veganisten eten bewust geen vlees.

 

De voornaamste uitdagingen waar de voedingsproducenten en de leveranciers van de ingredienten voor staan, zijn een lekkere smaak en een aangename textuur. Vandermeulen: “Voor flexitariërs is het vooral belangrijk dat de vleesvervangers naar vlees smaken. De beleving moet dezelfde zijn. Voor vegetariërs en veganisten moeten de producten gewoon lekker en gezond zijn.” Hij adviseert bedrijven die mee willen surfen op deze trend vooral om volwaardige producten te ontwikkelen die passen in een gevarieerd eetpatroon.

Meer informatie via: www.snick.be/nl/home

Foto: Snick EuroIngredients

Gerelateerd nieuws

14/03/2024

Wat wil de consument morgen écht op zijn bord? Met deze uitdagende vraag gaan food bedrijven telkens opnieuw aan de slag om producten te ontwikkelen die tegemoetkomen aan de wensen van de bewuste consument.

14/03/2024

Eiwitverrijkte voedingsproducten geven convenience aan wie wil of wie best meer eiwit moet innemen. Doorgaans is het niet nodig om deze te consumeren.

14/03/2024

“We krijgen steeds meer vragen van onze klanten over het uitsluiten van kruiscontaminatie bij het mengen en verpakken van droge ingrediënten voor de voedingsindustrie”, zegt Domien Sierens van Food Blending. “Hygiëne en kwaliteitsborging staan voorop.”

14/03/2024

Maisonie lanceert tijdens de gastronomische vakbeurs Tavola, 17-19 maart, vier smaken desserts met extra eiwit. Twee zijn voedingskundig een bron van eiwit en twee zijn eiwitrijk, deelt Nathalie Van der Straeten alvast mee. Ook verklapt ze welke plantaardige eiwitten toe zijn gevoegd.

De Intrafood nieuwsbrief brengt 4x per jaar sectornieuws

Partners & Sponsors

Download (1) Microsoftteams Image Fevia Logo Purple Rgb@2X Ie Net Hoge Resolutie Nieuwebaseline RGB

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.