25-26 SEPTEMBER 2024

BRENNTAG

Nieuws

BRENNTAG

26/08/2021

Brenntag versnelde de afgelopen jaren zijn evolutie van distributeur tot partner van voedingsbedrijven.

GLOBAAL ACTIEF, MAAR LOKAAL VERANKERD

 

Brenntag versnelde de afgelopen jaren zijn evolutie van distributeur tot partner van voedingsbedrijven.

 

“We creëren niet alleen meerwaarde door samenwerking in productontwikkeling. Door zelf concepten te ontwikkelen, denken we mee met onze klanten in de voedingsindustrie”, zegt Diedrik Snoeck, Business Development Manager Food & Nutrition. “We zijn globaal georganiseerd en lokaal verankerd en werken nauw samen met onze internationale leveranciers.” De organisatie is volledig gericht op samenwerking in de waardeketen, verwijst Snoeck naar de 28 Food Application and Development Centers wereldwijd, waaronder in Loosdrecht voor de Benelux.

 

Wereldwijd werken ongeveer 750 technologen binnen de divisie Food & Nutrition. “Uiteraard werken ook de Food Application and Development Centers nauw samen”, vervolgt Snoeck. “Er is enorm veel kruisbestuiving in kennisuitwisseling om te voldoen aan de vragen van de klanten en in te spelen op de belangrijkste trends in de markten in de verschillende regio’s en voedingssectoren.”

 

Hij ziet als grootste gemene delers in de ingrediëntenmarkt: suiker- en vetreductie, vegan of plant based en clean labels. “Megatrends zijn natural, free from, indulgence, functioneel en gezond.” Een van de innovatieve concepten van Brenntag is de gelatinevrije PeaMellow. Het erwteneiwit draagt bij aan een luchtige en zachte textuur en een goede smaak van het product, die zowel kinderen als volwassenen aanspreekt. Dit voorbeeld illustreert meteen de integrale benadering bij de ontwikkeling van de concepten. “We selecteren en combineren de ingrediënten en aroma’s voor een innovatief aromaprofiel en optimaliseren de samenstelling en het proces vanuit een integrale benadering.” De Food Application and Development Centers zijn hiervoor uitgerust met state-of-the-art technologie en installaties in haar pilootfabrieken en moderne meetapparatuur voor kwaliteitscontroles van een compleet gamma aan voedingsproducten en dranken.

Gerelateerd nieuws

14/03/2024

Wat wil de consument morgen écht op zijn bord? Met deze uitdagende vraag gaan food bedrijven telkens opnieuw aan de slag om producten te ontwikkelen die tegemoetkomen aan de wensen van de bewuste consument.

14/03/2024

Eiwitverrijkte voedingsproducten geven convenience aan wie wil of wie best meer eiwit moet innemen. Doorgaans is het niet nodig om deze te consumeren.

14/03/2024

“We krijgen steeds meer vragen van onze klanten over het uitsluiten van kruiscontaminatie bij het mengen en verpakken van droge ingrediënten voor de voedingsindustrie”, zegt Domien Sierens van Food Blending. “Hygiëne en kwaliteitsborging staan voorop.”

14/03/2024

Maisonie lanceert tijdens de gastronomische vakbeurs Tavola, 17-19 maart, vier smaken desserts met extra eiwit. Twee zijn voedingskundig een bron van eiwit en twee zijn eiwitrijk, deelt Nathalie Van der Straeten alvast mee. Ook verklapt ze welke plantaardige eiwitten toe zijn gevoegd.

De Intrafood nieuwsbrief brengt 4x per jaar sectornieuws

Partners & Sponsors

Download (1) Microsoftteams Image Fevia Logo Purple Rgb@2X Ie Net Hoge Resolutie Nieuwebaseline RGB

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.