25-26 SEPTEMBER 2024

Donuts zijn een groeiende markt

Nieuws

Donuts zijn een groeiende markt

26/10/2023

‘Donuts zijn nog steeds een groeiende markt’, zegt Pascale Dupont, Category & Brand Manager Pastry & Sweet treats bij Vandemoortele.

 

In de jaren '80 introduceerde Vandemoortele dit product in Europa en is sindsdien marktleider. Het bedrijf produceert dagelijks meer dan een miljoen donuts onder het merk My Originals®. Ze zijn bereid met gistdeeg volgens authentiek Amerikaans recept. De Category & Brand manager somt drie drivers op waarom consumenten hiervoor kiezen: ‘Donuts zijn pure verwennerij; ze creëren kleine momenten van plezier. Het zijn lekkernijen die je kunt delen met vrienden, collega's... Ze maken het mogelijk om contact te maken en samen te genieten van leuke momenten. Donuts brengen momenten van samenzijn met het gezin, de familie en gezelligheid met zich mee.’

 

 

Groeiende categorie

Jongere generaties zijn belangrijke consumenten van deze producten, zegt Dupont over de groei van de categorie. Ze wijst ook naar de nieuwe voedingsgewoontes: een groeiende interesse voor verwennerijen. Donuts zijn ook meer en meer beschikbaar op diverse verkooppunten. ‘Als we rekening houden met deze insights en dat de smaak van chocolade heel toegankelijk is voor een breed publiek, komen we als snel uit bij een aantal nieuwe chocolade concepten die we op Broodway voorstelden.’  

 

 

 

Nieuwe concepten

Tijdens Broodway lanceerde het voedingsbedrijf drie nieuwe varianten. MyDoony’s Filled Hazelnut is een rijkelijk gevulde donut met hazelnootcrème. De Mars® donut heeft de kracht van een iconisch merk dat de aantrekkelijkheid van het donutaanbod vergroot. Kenmerkend zijn de chocoladestukjes, het cacaodeeg en de Mars® karameltopping en het Mars® chocoladeglazuur. Voor Kerstmis is er de Limited Edition Christmas donut. Deze donut met chocoladesmaak is afgewerkt met rode en groene suikerparels en een kerstboomtekening om dit eindejaarsmoment te vieren.

 

www.vandemoortele.com

Gerelateerd nieuws

14/03/2024

Wat wil de consument morgen écht op zijn bord? Met deze uitdagende vraag gaan food bedrijven telkens opnieuw aan de slag om producten te ontwikkelen die tegemoetkomen aan de wensen van de bewuste consument.

14/03/2024

Eiwitverrijkte voedingsproducten geven convenience aan wie wil of wie best meer eiwit moet innemen. Doorgaans is het niet nodig om deze te consumeren.

14/03/2024

“We krijgen steeds meer vragen van onze klanten over het uitsluiten van kruiscontaminatie bij het mengen en verpakken van droge ingrediënten voor de voedingsindustrie”, zegt Domien Sierens van Food Blending. “Hygiëne en kwaliteitsborging staan voorop.”

14/03/2024

Maisonie lanceert tijdens de gastronomische vakbeurs Tavola, 17-19 maart, vier smaken desserts met extra eiwit. Twee zijn voedingskundig een bron van eiwit en twee zijn eiwitrijk, deelt Nathalie Van der Straeten alvast mee. Ook verklapt ze welke plantaardige eiwitten toe zijn gevoegd.

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.