25-26 SEPTEMBER 2024

Donuts zijn een groeiende markt

Nieuws

Donuts zijn een groeiende markt

26/10/2023

‘Donuts zijn nog steeds een groeiende markt’, zegt Pascale Dupont, Category & Brand Manager Pastry & Sweet treats bij Vandemoortele.

 

In de jaren '80 introduceerde Vandemoortele dit product in Europa en is sindsdien marktleider. Het bedrijf produceert dagelijks meer dan een miljoen donuts onder het merk My Originals®. Ze zijn bereid met gistdeeg volgens authentiek Amerikaans recept. De Category & Brand manager somt drie drivers op waarom consumenten hiervoor kiezen: ‘Donuts zijn pure verwennerij; ze creëren kleine momenten van plezier. Het zijn lekkernijen die je kunt delen met vrienden, collega's... Ze maken het mogelijk om contact te maken en samen te genieten van leuke momenten. Donuts brengen momenten van samenzijn met het gezin, de familie en gezelligheid met zich mee.’

 

 

Groeiende categorie

Jongere generaties zijn belangrijke consumenten van deze producten, zegt Dupont over de groei van de categorie. Ze wijst ook naar de nieuwe voedingsgewoontes: een groeiende interesse voor verwennerijen. Donuts zijn ook meer en meer beschikbaar op diverse verkooppunten. ‘Als we rekening houden met deze insights en dat de smaak van chocolade heel toegankelijk is voor een breed publiek, komen we als snel uit bij een aantal nieuwe chocolade concepten die we op Broodway voorstelden.’  

 

 

 

Nieuwe concepten

Tijdens Broodway lanceerde het voedingsbedrijf drie nieuwe varianten. MyDoony’s Filled Hazelnut is een rijkelijk gevulde donut met hazelnootcrème. De Mars® donut heeft de kracht van een iconisch merk dat de aantrekkelijkheid van het donutaanbod vergroot. Kenmerkend zijn de chocoladestukjes, het cacaodeeg en de Mars® karameltopping en het Mars® chocoladeglazuur. Voor Kerstmis is er de Limited Edition Christmas donut. Deze donut met chocoladesmaak is afgewerkt met rode en groene suikerparels en een kerstboomtekening om dit eindejaarsmoment te vieren.

 

www.vandemoortele.com

Gerelateerd nieuws

26/10/2023

Consumenten zien door de ingrediëntenregelgeving op de verpakking nogal eens de bomen door het bos niet meer. Thierry Cattoir van Remarkable verwijst naar de ingrediëntenlijst en de logo’s. Hij pleit voor vereenvoudiging. Hij stelt ook vragen bij de uiteenlopende logo’s.

26/10/2023

The ProteInn Club informeert, faciliteert en versnelt de ontwikkeling van bedrijven rond fermentatie-gebaseerde eiwitten. ‘De ontwikkelingen bieden hen veel opportuniteiten’, zegt Karen Verstraete van ILVO. Ze gaat ook in op enkele uitdagingen.

26/10/2023

'Gezond eten lijkt al moeilijk genoeg. Vegan en vegetarische diëten maken dit alleen maar complexer', zegt Inge Coene van NICE. 'Voedingsmiddelen kunnen niet zomaar 1-op-1 vervangen worden.' Er is nood aan nutritionele richtlijnen voor alternatieve plantaardige producten, zoals in Nederland.

28/06/2023

“De grootste uitdaging voor voedingsbedrijven die gezonde producten aanbieden, is zorgen dat het etiket begrijpelijk en transparant is voor Generatie Z”, zegt trendwatcher Tom Palmaerts van Trendwolves. “Zij letten goed op de prijs.”

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.

Noodzakelijke cookies (zijn nodig voor de correcte werking van de website)


Enkel geselecteerde cookies accepteren | Instellingen wissen