25-26 SEPTEMBER
2024

Donuts zijn een groeiende markt

Nieuws

Donuts zijn een groeiende markt

26/10/2023

‘Donuts zijn nog steeds een groeiende markt’, zegt Pascale Dupont, Category & Brand Manager Pastry & Sweet treats bij Vandemoortele.

 

In de jaren '80 introduceerde Vandemoortele dit product in Europa en is sindsdien marktleider. Het bedrijf produceert dagelijks meer dan een miljoen donuts onder het merk My Originals®. Ze zijn bereid met gistdeeg volgens authentiek Amerikaans recept. De Category & Brand manager somt drie drivers op waarom consumenten hiervoor kiezen: ‘Donuts zijn pure verwennerij; ze creëren kleine momenten van plezier. Het zijn lekkernijen die je kunt delen met vrienden, collega's... Ze maken het mogelijk om contact te maken en samen te genieten van leuke momenten. Donuts brengen momenten van samenzijn met het gezin, de familie en gezelligheid met zich mee.’

 

 

Groeiende categorie

Jongere generaties zijn belangrijke consumenten van deze producten, zegt Dupont over de groei van de categorie. Ze wijst ook naar de nieuwe voedingsgewoontes: een groeiende interesse voor verwennerijen. Donuts zijn ook meer en meer beschikbaar op diverse verkooppunten. ‘Als we rekening houden met deze insights en dat de smaak van chocolade heel toegankelijk is voor een breed publiek, komen we als snel uit bij een aantal nieuwe chocolade concepten die we op Broodway voorstelden.’  

 

 

 

Nieuwe concepten

Tijdens Broodway lanceerde het voedingsbedrijf drie nieuwe varianten. MyDoony’s Filled Hazelnut is een rijkelijk gevulde donut met hazelnootcrème. De Mars® donut heeft de kracht van een iconisch merk dat de aantrekkelijkheid van het donutaanbod vergroot. Kenmerkend zijn de chocoladestukjes, het cacaodeeg en de Mars® karameltopping en het Mars® chocoladeglazuur. Voor Kerstmis is er de Limited Edition Christmas donut. Deze donut met chocoladesmaak is afgewerkt met rode en groene suikerparels en een kerstboomtekening om dit eindejaarsmoment te vieren.

 

www.vandemoortele.com

Gerelateerd nieuws

20/06/2024

“De gemiddelde Belg is toch een Bourgondiër. Als producenten van bereide maaltijden additieven gebruiken, is dat omdat die – net als de andere ingrediënten – een functie hebben. Het is een misvatting dat van alles zo maar aan maaltijden wordt toegevoegd”, stelt de directeur Anneleen Vandewynckel van de sectorfederatie BReMa duidelijk.

20/06/2024

Hoe kunnen micro-organismen gebruikt worden om alternatieve (melk)eiwitten te fabriceren? Dat kan op twee manieren lichtte Julia Keppler van Wageningen University & Research toe tijdens het voorjaarcongres van het Genootschap ter Bevordering van Melkkunde.

20/06/2024

"Voedingsbedrijven voegen additieven aan hun producten toe omwille van een specifieke functie", communiceert de federatie van de Belgische voedingsindustrie FEVIA. “Uitspraken tegen ‘ultrabewerkte’ voeding zijn vaak wetenschappelijk ongegrond.”

20/06/2024

Natuurlijk magnesiumchloride (MgCl2) is een gezond, innovatief alternatief voor natriumchloride (NaCl), in de volksmond zout. Nedmag bracht dit in februari op de markt. Applicatietechnoloog Jetze Wijnia bespreekt de voordelen. “Het ingrediënt, dan wel additief, is niet alleen natuurlijk, het is in staat de hoeveelheid natrium in voedingsproducten...

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.