Dossche Mills herlanceert FLINN als merknaam voor haar fysisch behandelde bloemsoorten. Het familiebedrijf, opgericht in 1875, zet in op duurzaamheid.
Dossche Mills herlanceert FLINN als merknaam voor haar fysisch behandelde bloemsoorten. Het familiebedrijf, opgericht in 1875, zet in op duurzaamheid.
“Dossche Mills beschikt in Deinze en in Rotterdam over een aantal unieke productie-installaties, die extra functionaliteit aan de meel- en bloemproducten geven”, zegt productmanager Stefanie Camerlynck. “Onze klanten kunnen zich zo onderscheiden op de markt.”
Constante kwaliteit & persoonlijke service
Constante productkwaliteit is het sleutelwoord voor de voedingsindustrie. In de vier productiesites van het graanbedrijf worden de kwaliteit van de grondstoffen en het productieproces dan ook nauw opgevolgd.
Een team van levensmiddelentechnologen, met expertise in procesvoering en productkwaliteit, assisteert de voedingsbedrijven tot aan de productielijn. Zij kunnen terecht in de R&D-centra van Dossche Mills in Deinze en Rotterdam. “Samen met onze klanten uit de voedingsindustrie gaan we op zoek naar de best mogelijke, klantspecifieke, oplossingen voor hun productontwikkeling”, legt de productmanager uit. “Onze missie luidt: Samen halen we het beste uit graan. We ondersteunen onze klanten in duurzame groei.”
Gouden EcoVadis medaille
“We behoren tot de top 5% van meest duurzame bedrijven die door EcoVadis werden beoordeeld”, vervolgt Camerlynck. “Duurzaamheid staat hoog op onze agenda omwille van het grote maatschappelijke belang. We nemen als bedrijf onze verantwoordelijkheid.” Getuige daarvan zijn de verschillende lopende projecten, zoals het beheersen van de volledige tarweketen, het reduceren van de CO2 -uitstoot en het verder ontwikkelen van gezonde en meer duurzame producten.
Flinn assortiment: 4 categorieën
Het assortiment onder de merknaam FLINN, wat staat voor Flour Innovations, is onderverdeeld in vier categorieën volgens de eindtoepassing: Bake, Coating, Texture en Carrier. Mede door de Covid-19 crisis zijn consumenten zich bewuster van hun gezondheid en de rol die voeding daarin speelt. Dit assortiment beantwoordt de toegenomen vraag naar clean label producten: begrijpbare declaraties en zo min mogelijk additieven.
“Het is aangeraden om altijd een kritisch oog te blijven hebben voor je eigen producten en deze aan te passen aan de noden van de tijd indien gewenst”, benadrukt Marijke Adriaens van diepvriesbedrijf Fribona. “Voor de consument blijft smaak het belangrijkst. Bijsturen naar vooral een lekker en goed uitziend product is primordiaal.” Naast CEO is...
Wetenschappers van KU Leuven ontdekten hoe olie snacks binnendringt tijdens en na het frituren. Recente onderzoeksresultaten wijzen op geavanceerde frituurtechnieken die de olieabsorptie verminderen, evenals innovatieve methodes om de olie-opname tijdens het afkoelingsproces te beperken. Hierdoor kunnen gezonde snacks worden ontwikkeld zonder...
Voedingsbedrijven richten zich tegenwoordig op een breder scala van consumentengroepen. Volgens Julian Mellentin van New Nutrition Business, tijdens een event van Fenavian, biedt deze strategie aanzienlijke mogelijkheden om in te spelen op de diverse gezondheidsbehoeften en interesses van de consument. “Consumenten genieten van zowel dierlijke...
Met steun van financiële partners lanceert Start it @KBC het acceleratorprogramma Scale it Agro voor scale-ups met duurzame en innovatieve landbouwoplossingen voor de bedrijven in de land- en tuinbouwsector. Kjell Clarysse, programmadirecteur Scale it Agro, legt een en ander uit.