30 SEPTEMBER &
1 OKTOBER 2026

DOSSCHE MILLS HERLANCEERT HET MERK FLINN

Nieuws

DOSSCHE MILLS HERLANCEERT HET MERK FLINN

12/10/2021

Dossche Mills herlanceert FLINN als merknaam voor haar fysisch behandelde bloemsoorten. Het familiebedrijf, opgericht in 1875, zet in op duurzaamheid.

Dossche Mills herlanceert FLINN als merknaam voor haar fysisch behandelde bloemsoorten. Het familiebedrijf, opgericht in 1875, zet in op duurzaamheid.

 

“Dossche Mills beschikt in Deinze en in Rotterdam over een aantal unieke productie-installaties, die extra functionaliteit aan de meel- en bloemproducten geven”, zegt productmanager Stefanie Camerlynck. “Onze klanten kunnen zich zo onderscheiden op de markt.” 

 

Constante kwaliteit & persoonlijke service


Constante productkwaliteit is het sleutelwoord voor de voedingsindustrie. In de vier productiesites van het graanbedrijf worden de kwaliteit van de grondstoffen en het productieproces dan ook nauw opgevolgd.

 

Een team van levensmiddelentechnologen, met expertise in procesvoering en productkwaliteit, assisteert de voedingsbedrijven tot aan de productielijn. Zij kunnen terecht in de R&D-centra van Dossche Mills in Deinze en Rotterdam. “Samen met onze klanten uit de voedingsindustrie gaan we op zoek naar de best mogelijke, klantspecifieke, oplossingen voor hun productontwikkeling”, legt de productmanager uit. “Onze missie luidt: Samen halen we het beste uit graan. We ondersteunen onze klanten in duurzame groei.”

 

Gouden EcoVadis medaille

“We behoren tot de top 5% van meest duurzame bedrijven die door EcoVadis werden beoordeeld”, vervolgt Camerlynck. “Duurzaamheid staat hoog op onze agenda omwille van het grote maatschappelijke belang. We nemen als bedrijf onze verantwoordelijkheid.” Getuige daarvan zijn de verschillende lopende projecten, zoals het beheersen van de volledige tarweketen, het reduceren van de CO2 -uitstoot en het verder ontwikkelen van gezonde en meer duurzame producten.

 

 

Flinn assortiment: 4 categorieën

Het assortiment onder de merknaam FLINN, wat staat voor Flour Innovations, is onderverdeeld in vier categorieën volgens de eindtoepassing: Bake, Coating, Texture en Carrier.  Mede door de Covid-19 crisis zijn consumenten zich bewuster van hun gezondheid en de rol die voeding daarin speelt. Dit assortiment beantwoordt de toegenomen vraag naar clean label producten: begrijpbare declaraties en zo min mogelijk additieven.

 

Gerelateerd nieuws

09/09/2025

Wetenschappers van Gembloux Agro-Bio Tech, behorend tot de Universiteit van Luik, hebben een studie uitgevoerd naar de invloed van extrusieparameters en oliegehalte op maïsmeelsnacks. Het onderzoek levert drie essentiële bevindingen op.

09/09/2025

“Voedingsbedrijven kiezen voor circulair water als dit financieel voordeliger is dan regulier water, of als het kansen biedt om de productie uit te breiden”, weten Charlotte Boeckaert en Dirk Halet van VITO Kennispunt Water. Op 14 juli jl. lanceerde de Vlaamse Regering de Blue Deal 2.0.

09/09/2025

“In de vlees- en charcuteriesector zien we dat consumenten vandaag niet enkel zoeken naar smaak, maar ook naar betekenis. Vlees is niet langer een anoniem product op het bord, maar maakt deel uit van een breder verhaal over authenticiteit, herkomst, en identiteit”, zegt Luc De Laet, zaakvoerder van De Laet & Van Haver. “Ambachtelijke bereidingen,...

09/09/2025

Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) meldt dat Belgische voedingsbedrijven in 2024 in totaal 283 producten bij consumenten hebben teruggeroepen. Meer dan 70% van deze terugroepingen was gerelateerd aan chemische of microbiologische risico’s. Het autocontrolesysteem maakt voedingsbedrijven zelf verantwoordelijk voor...

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.