Het populaire en bijzonder succesvolle vakevenement Intrafood bestaat reeds 14 jaar en blijft verder groeien. Via deze gloednieuwe newsletter zullen voedingsindustrie-verantwoordelijken ook buiten de beurs geïnformeerd worden over interessante nieuwe producten, awards, innovaties, meningen van experts en trends op gebied van ingrediënten voor de voedingsindustrie.
Het populaire en bijzonder succesvolle vakevenement Intrafood bestaat reeds 14 jaar en blijft verder groeien. Via deze gloednieuwe newsletter zullen voedingsindustrie-verantwoordelijken ook buiten de beurs geïnformeerd worden over interessante nieuwe producten, awards, innovaties, meningen van experts en trends op gebied van ingrediënten voor de voedingsindustrie.
Op verschillende manieren en in diverse formats krijgen experts het woord, wordt een blik achter de schermen gegund of worden enkele hoogtepunten van Intrafood in de kijker gezet.
Dit als een bron van inspiratie, die zorgt voor stof tot nadenken en tegelijkertijd dienst doet als gids en raadgever. De gebrachte verhalen worden vergezeld door levendige beelden en zo kunt u, beste lezer, zich verder onderdompelen in uw vertrouwde industrie.
Mensen zijn van nature nieuwsgierig en stellen zichzelf tal van vragen. Waar komt een product vandaan? Hoe is het gemaakt? En uiteraard is er de steeds belangrijkere vraag of het duurzaam genoeg is en tegemoet komt aan het steeds groter wordend belang tussen voeding en gezondheid.
De nieuwe Intrafood newsletter biedt een breed spectrum aan hedendaagse onderwerpen en pikt in op de meest actuele trends. We willen lezers niet enkel het product op zich tonen, maar mikken tegelijkertijd op het vertellen van het ‘verhaal achter de schermen’. Onze newsletter is informatief, gefundeerd en steunt op ver doorgedreven research. Zoveel is zeker: hij is allerminst ‘mainstream’!
De eerste nieuwsbrief wordt verzonden in mei 2021 en vormt voor ons een opwindende uitdaging. Dit wordt geen ‘leuk dat het in mijn postvak binnenvalt’ hebbedingetje, maar vooral een ‘dit moet ik hebben’ werkstuk. Wij kijken er zelf alvast uit naar uit en hopen dat u ons enthousiasme deelt. Laat uzelf inspireren!
MELD JE AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF
Wetenschappers van Gembloux Agro-Bio Tech, behorend tot de Universiteit van Luik, hebben een studie uitgevoerd naar de invloed van extrusieparameters en oliegehalte op maïsmeelsnacks. Het onderzoek levert drie essentiële bevindingen op.
“Voedingsbedrijven kiezen voor circulair water als dit financieel voordeliger is dan regulier water, of als het kansen biedt om de productie uit te breiden”, weten Charlotte Boeckaert en Dirk Halet van VITO Kennispunt Water. Op 14 juli jl. lanceerde de Vlaamse Regering de Blue Deal 2.0.
“In de vlees- en charcuteriesector zien we dat consumenten vandaag niet enkel zoeken naar smaak, maar ook naar betekenis. Vlees is niet langer een anoniem product op het bord, maar maakt deel uit van een breder verhaal over authenticiteit, herkomst, en identiteit”, zegt Luc De Laet, zaakvoerder van De Laet & Van Haver. “Ambachtelijke bereidingen,...
Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) meldt dat Belgische voedingsbedrijven in 2024 in totaal 283 producten bij consumenten hebben teruggeroepen. Meer dan 70% van deze terugroepingen was gerelateerd aan chemische of microbiologische risico’s. Het autocontrolesysteem maakt voedingsbedrijven zelf verantwoordelijk voor...